‘Hoorn moet je voelen’, ‘Hoorn, stad van de Gouden Eeuw’, ‘Hoorn, verrassend compleet en soms compleet verrassend’ en ‘Ik hou van Hoorn zijn enkele voorbeelden van recente slogans die de stad heeft gebruikt.
Het college van onze stad is op zoek naar een duidelijke identiteit te midden van veranderende tijden”, zegt Chris de Meij namens Hart van Hoorn. Deze veelheid aan slogans weerspiegelt mogelijk een dieperliggende identiteitscrisis die Hoorn momenteel doormaakt. Met de aanstaande lancering van de nieuwe slogan ‘Hoorn heeft het!’ lijkt het college een nieuwe poging te doen om een allesomvattende boodschap uit te dragen.
Wie willen we nu met deze slogan bereiken en wat kost het allemaal om binnen vijf tot tien jaar diverse slogans te laten ontwikkelen? Dat roept de vraag op of dit college niet zelf in een identiteitscrisis zit. Hart van Hoorn en Fractie Tonnaer constateren dat Hoorn op verschillende locaties borden heeft geplaatst met eerder genoemde slogans. Het lijkt ons, gelet op de komst van de nieuwe slogan, tijd om die borden met oude slogans weg te halen.”
Hart van Hoorn en Fractie Tonnaer stellen het college vragen over dit onderwerp en willen onder meer weten wat de reden is dat steeds nieuwe slogans bedacht worden.